Pages

lundi 24 octobre 2011

Ce face Rayane la 14 luni

Lipsa de timp...ce pot spune mai mult...mesajul asta l-am inceput acum aproape o luna....initial era pentru 13 luni, acum va fi pentru 14 luni ...

Desi am mai scris ce activitati am mai avut in ultima perioada, in linii mari, nu am mai marcat deloc evolutiile lui Rayane. O sa incerc sa adun aici cam ce mai face el nou, timpul trece repede si fiecare lucru nou pe care-l face, dupa un timp, mi se pare ca-l face de o vesnicie :)).
Asadar o sa incerc sa enumar aici evolutiile la 14 luni : 

  • in materie de independenta : e mult mai sigur pe el cand merge, nu mai are dificultati chiar daca sunt mici denivelari in calea lui; ii place sa mearga mai ales pe afara...cand ajungem intr-un loc nou vrea mai intai in brate, pana descopera cum sta treaba, iar apoi trece la "atac":))
  • mergem la "bébé nageur"; pana acum am fost de vreo 3 ori, Rayane e f incantat. Singurul bemol, sa zic asa, e ca fiind in grupa cea mai mica, sedinta incepe sambata la ora 8.40 !!! ceea ce e oarecum destul de matinal, dar ne descurcam...Bine, sedintele astea de "bébé nageur", nu inseamna ca gata la 2 ani o sa inoate cu capul la fund :))...e mai mult o acomodare cu apa, sunt diverse jocuri, sunt si alti bebei,...se descopera unii pe altii...e f  interesant. 
  • ii plac jocurile in 3 (mami, tati si el) seara inainte de culcare. Printre preferate : lego, casuta-ferma si gargarita cu forme. A inceput si el sa puna piesele de lego una peste alta, dar ii place si sa darame ce construim noi :)) si noutatea e ca a inceput sa stranga jucariile, bine tot in forma de joc, dar important e ca ma ajuta la strans cuburi si jucarii. Cand vine somnicul incepe sa ne ia in brate, sa ne pupe, sa se alinte...de mi-e mai dare dragul de el. Azi a tras o joaca cu balonul cu tati, de zici ca era mare fotbalist (asta dupa ce de dimineata ne-am uitat la rugby). 
  • Pana acum nu statea deloc asezat cu noi pe canapea, mai nou cere el sa-l punem intre noi si sta cumintel pret de cateva minute... si a cam invatat sa se dea singurel jos. bine, nu e inca 100% safe metoda lui, dar face progrese...
  • S-a facut un smecher : cum nu-i dau ceva de vrea el, sau nu-l las sa faca ce vrea el, cum da semnalul de alarma : tipa  cu volumul dat la maxim si mai si plange :)) dar asta cred ca e specific varstei, chiar il inteleg, normal ca vrea sa descopere tot, sa incerce toate combinatiile etc..nu are notiunea de periculos, deci nu se pune :))
  • Somnic : de ceva vreme buna a ramas la o singura siesta pe zi (durata variabila de la 1h30 -3h), noaptea doarme bine, il mai aud cateodata smiorcaind, dar pana ajung la el doarme deja sau daca nu, un pic de laptic si somnic la loc. A batut recordul de nesomn joia trecuta cand a stat cu tati acasa toata ziua, si cum atunci cand il culca tati e certat cu somnul, nu a dormit absolut deloc toata ziua, a rezistat eroic :)). 
  • In materie de mancare : nu bea cei 500 ml de lapte /zi recomandati. In medie ajunge pe la 350-max400 ml. Asta e...nu e o tragedie. In rest : fructe, legume, iaurturi. Ii place somonul pe gratar, pestele in general, fructele le adora si painea e la loc de cinste. Nu mai zic de faimoasele chipsuri :)) pe care chiar le adora ,desi eu fac de fiecare data crize cand ii da tati...Ah si ca veni vorba, mai are la activ : niste acadele si ciocolata !!!!!! (tot cu crizele mele de rigoare) dar pe astea am marcat interzis dupa ce o zi intreaga a refuzat toata mancarea, vroia doar paine si fructe....dar oricum per total eu sunt multumita, adica are zile cand mananca bine si zile cand nu mananca cine stie ce, dar eu zic ca e normal....
  • Achizitii lingvistice : aici nu ne laudam cu prea multe cuvinte "de inteles" : mama, papa (variante : baba, tata), apa, pa, baao (ballon), mna-mna (cred ca e vorba de mancare :)) sau cam tot ce se baga in gura), alo (cand e vorba de telefon sau skype si pune la ureche telefonul sau telecomanda, depinde ce-i la indemana) si multe alte cuvinte pe limba lui, care pentru moment nu-s de inteles. Apropo de vorbit, citisem undeva ca bebeii care cresc intr-un mediu multi lingvistic vb mai tarziu putin...deci inca nu ma impacientez, oricum el intelege deja f bine ce-i spunem si de multe ori si colaboreaza cand ii vorbim.  
  • E pasionat de tot ceea ce inseamna animalute : pisici, catelusi, pasari. Are prietenii lui, 2 porumbei albi care vin mereu la noi la geam, ii admira cu f multa atentie. Imi aduc aminte ca in Maroc la ferma, nu reuseam sa-l mai dezlipim de gardul de la oi:))..
  • Face tentative de imbracat sau incaltat, desi pentru moment fara succes
  •  Stie sa-si ia la revedere : face cu manuta si eventual spune si pa:) Cum aude "la revedere", "pa", "au revoir", imediat face cu manuta. Inclusiv la casiera de la supermarket, sau cand plecam dimineata de acasa, chiar daca sunt doar eu cu el si ramane casa goala, nu e nimeni sa i zica pa, cand e vorba de iesit, el tot face cu mana :)) 
 
  • Stie exact ce vrea si stie si cum sa faca sa obtina acel ceva : fie prin mijloace proprii, fie cerand ajutor si aratand cu mana.
Of, sunt convinsa ca am omis o gramada de lucruri, dar sincer e tarziu, atat imi trece prin cap, dar fac update in caz de nevoie.  Si ca sa fiu la zi si cu pozele mai adaug aici cateva :
La sacul cu jucarii



Mi se pare geniala poza, l-am surprins fix in momentul in care arunca cubuletul....grimasa e pe masura :))

Somnorici de dimineata

Vorbesc cu mamaitza

O observ mai de aproape pe mamaitza :))

In cabina telefonica, i s-a parut f funny, de-abia l-am luat pe sus de acolo, si-asa tot a dat din picioare

Alo, alo...

Seara tarziu la terasa (hai mai mami, nu ma mai duci o data la somnic? :d)
Astea fiind zise, dau fuga la somn ca maine lucrez, dar macar mi-am terminat datoria aici, ca de o luna ma astepta mesajul neterminat.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire